← Späť

Bolesť krížov – Tento cvik vám pri sedavom zamestnaní pomôže

14.12.2020

Bolesť v oblasti krížov môže mať viacero príčin, medzi najčastejšie patrí najmä nedostatok pohybu, sedavá práca, nevhodné držanie tela… To môže spôsobiť spazmy alebo bodavú bolesť, ktorá vysteľuje aj do iných častí chrbtice. Dôležité je cvičenie pod odborným dohľadom (aby ste si nespôsobili ďalšie bolesti či zranenia).

MUDr. Jozef Staríček radí:

Pri bolestiach spodného chrbta skúste pozíciu mačky

Tento cvik sa často vyskytuje v jóge a je veľmi účinný hneď v niekoľkých ohľadoch, ak máte bolesť krížov či celkovo spodnej časti chrbta. Z fyzioterapeutického hľadiska ide o takmer cvik izometrického charakteru (využíva statické zotrvanie v polohe pre zlepšenie pohyblivosti a relaxácie určitej svalovej skupiny).

Kľaknite si na podložku, pričom sa všetky štyri končatiny dotýkajú zeme. Ruky sú na šírku ramien, kolená na šírku bedrových kĺbov, chodidlá sa dotýkajú podložky priehlavkom (a nie špičkou), pričom chrbát udržujte v rovine (hrudník by nemal byť prepadnutý).

S nádychom nechajte hlavu klesnúť medzi ruky, chrbát zaguľaťte. Preciťujte jednotlivé naťahovanie svalov pričom zostaňte v danej polohe asi 20-30 sekúnd a pokojne dýchajte. Následne vykonajte protipohyb, kedy hlavu synchronizovanie s chrbtom vystrite dohora, pričom chrbát sa prehýba smerom dolu. Opäť precíťte naťahujúce sa svaly. V polohe zotrvajte 20-30 sekúnd, predýchajte a následne uvoľnite.

Ako na cvičenie doma

Všetci si postupne zvykáme na nový spôsob fungovania v bežnom živote. Niektorí ľudia sa počas lockdownov naučili cvičiť doma na home office, miesto fitnescentra. Aj viacerí naši klienti, u ktorých sme zvykli organizovať pravidelne každý týždeň tréningy vo firme, si zvykli na to, že naši lektori s nimi teraz cvičia online.

Máte záujem vy a vaši kolegovia o tréningy pod vedením odborníka, pretože inak sa sami k cvičeniu neviete prinútiť? Od toho sme tu my. Či máte záujem o funkčný tréning, alebo skôr preferujete jogu či pilates, naši tréneri sú pripravení zorganizovať pre vás tréning cez rôzne platformy, ako napríklad MS Teams.