← Späť

Správny postoj a držanie tela: jednoduchý spôsob, ako predchádzať bolestiam

24.02.2021

Súvislosť medzi zlou postúrou a poruchami pohybovej sústavy sú ľahko preukázateľné, a to nie len na pacientoch v produktívnom veku. Sedavý spôsob života, zlá životospráva ale aj civilizačné ochorenia sú prítomné u čoraz mladších ľudí. A čoraz častejšie sa všetci vo svojom okolí stretávame s ľuďmi, u ktorých sú bolesti krížov a chrbta (ale aj iných častí tela) už bežnou súčasťou života.

Hlboký stabilizačný systém

Svaly bez primeranej fyzickej aktivity ochabujú, čo má za následok rad nepriaznivých skutočností. Okrem estetického vzhľadu je primárnou komplikáciou oslabenie svalov hlbokého stabilizačného systému a s tým pochopiteľne súvisia aj rôzne bolesti.

Správne držanie tela by malo rešpektovať prirodzené zahnutie chrbtice. A to nie len v stoji, ale aj v sede a pri ležaní. Ak máme dlhodobo nesprávne držanie tela a chrbtica, vplyvom neprirodzenej distribúcie tlaku na okolité tkanivá vzniká v tele bolesť, alebo svalová blokáda.

O bolesti chrbta na Instagrame

Podporiť správne držanie tela môžeme aj počas sedenia či spánku. Ako na to, sa dozviete na našom instagrame. V profile @naozaj.zdrava.firma nájdete výber príbehov s názvom CHRBÁT. Tam sa dozviete veľa zaujímavých, ale najmä užitočných tipov, ako si udržať zdravú chrbticu bez bolesti krížov a chrbta.