← Späť

Karpálny tunel – čo môže pomôcť ako prevencia, alebo doplnok liečby

22.01.2021

Keď už vám karpálny tunel znepríjemňuje život, iba cvičenie nepomôže. Je to však veľmi dobrý a účinný doplnok liečby, a zároveň slúži ako prevencia proti zhoršeniu alebo vzniku problému.

Väčšinu cvikov môžete vykonávať v pohodlí domova či počas práce v kancelárii, keďže karpálny tunel má tendenciu sa vyskytovať u ľudí s takýmto typom zamestnania (práca na počítači však nie je jediným faktorom, ktorý môže k vzniku problémov prispieť).

Tipy od fyzioterapeutov

Tu je pár rád od kvalitných, nami overených fyzioterapeutov. Cviky spočívajú v precvičovaní prednej a zadnej strany flektorov (ohýbačov) a extenzorov (odťahovačov) a vytváraní protitlaku na danú časť zápästia.

  1. Predpažte ruky proti stene a dlane striedavo zapierajte do steny, pričom sa snažte silu rozložiť na celú plochu dlaní tak, aby ste cítili jemnú tenziu v oblasti zápästia.
  2. Na vykonanie ďalšieho cviku budete potrebovať jednoduchú pomôcku – penovú guličku. Penovú guličku uchopte do dlane, a loptičku striedavo stláčajte a uvoľňujte. Toto cvičenie je skvelé aj voči recidíve úžinového syndrómu.
  3. Tretí cvik je založený na protitlaku, ktorý vytvoríme pomocou opozičného palca. Palec položte na vrchnú časť vnútornej strany zápästia a prechádzajte od lakťa až k začiatku dlane. Týmto miernym pohybom zlepšíte prekrvovanie a celkovú cirkuláciu krvi v oblasti zápästia.

Viac užitočných rád a tipov môžete dostať od našich fyzioterapeutov napríklad aj počas individuálnych konzultácií, ktoré pre vás a vašich kolegov zorganizujeme online, ale aj osobne v priestoroch vašej firmy.